משפך שיווקי הוא מונח שנועד להמחיש את התהליך שעוברים הלקוחות מתחילת תהליך השיווק ועד שהם קונים מוצר או מזמינים שירות. למה משפך, אתם שואלים? כי בדומה למשפך, גם משפך השיווק הופך לצר יותר ככל שיורדים בו - כמות הקהל הפוטנציאלי קטנה והופכת למדוייקת יותר עבורכם.
🔴 בשכבה העליונה של המשפך נמצאים לקוחות קרים - כאלה שלא מכירים את השירות שאתם מציעים או אפילו לא יודעים שיש להם בעיה שאתם יכולים לפתור. אחרי שהם נתקלו בפרסומים ראשונים שלכם שנתנו להם מידע, הם הופכים ללקוחות פושרים.
🟡 בשכבה האמצעית של המשפך נמצאים לקוחות פושרים הם לקוחות שאמנם מכירים אתכם, אבל עדיין לא מוכנים לרכוש מכם שירות. כדי להפוך אותם ללקוחות חמים, שהם בסופו של דבר הלקוחות המשלמים, תצטרכו לרכוש את אמונם באמצעות עוד ידע עליכם ועל היכולות שלכם.
🟢 בתחתית המשפך נמצאים הלקוחות החמים. הלקוחות האלה עברו תהליך איתכם, למדו עליכם וסומכים עליכם מספיק כדי לשלם על השירות שלכם.
חשוב לזכור שמשפך שיווקי הוא תהליך שלוקח זמן, ואין בו ממש קיצורי דרך. חשוב להיות עקביים כדי להצליח בסופו של דבר.
עסקים מדורגים במידרג מקבלים לקוחות שעברו משפך שיווקי ועכשיו מעוניינים להזמין בעל מקצוע. רוצים גם? כאן מצטרפים.