בניית אתר פשוט לעסק קטן בעזרת איש מקצוע עולה בסביבות 6,000-4000 ₪. לאלו עסקים קטנים כדאי לבנות אתר ולאלו לא ממש דחוף? כמה זמן לוקחת בניית אתר לעסק קטן? איך יודעים שהאתר באמת מצליח? כל התשובות במדריך המלא של מידרג לבניית אתרים לעסקים קטנים.com
כשמדברים על בניית אתר לעסק קטן, אפשר לדבר על שלוש מטרות שונות, שתיים לצרכי שיווק ואחת לצרכי תפעול:
שתי המטרות האלו כמובן משלימות זו את זה ולרוב מתקיימות באותו האתר, אבל כשאנחנו מדברים על בניית אתר לעסק קטן מאפס חשוב קודם כל לדאוג למטרה השנייה. גם אם האתר שלך מושך את הגולשים, אבל המידע על העסק עצמו לא טוב, הגולשים פשוט לא יפנו אליך.
ההבדל בין אופציה 1 ו־2 נמדד כמובן במחיר. עסק קטן בתחילת הדרך שרוצה פשוט כרטיס ביקור, יכול גם לשלם עבור בניית דף נחיתה סטנדרטי משהו כמו 3,000-2,000 ₪ ולסגור את הסיפור, או אפילו לבנות אתר לעסק בעצמו (כתבנו על זה בהמשך). לעומת זאת בנייה של אתר בסיסי לעסק קטן תעלה לכם בסביבות 6,000-4,000 ₪, יחד עם הקידום שמחירו בערך 3,500-2,000 ₪ בחודש.
לדעתנו – כן. אפילו בתור אתר שמביא המון עבודה לעסקים טובים, אנחנו ממליצים לעסקים לא לשים את כל הביצים בסל אחד – לא רק בפייסבוק ואפילו לא רק במידרג.
מהניסיון שלנו בעולם העסקים הקטנים למדנו שהצורך באתר תלוי הרבה פעמים בסוג העסק - בהרבה תחומים רוב הלקוחות לא מחפשים לקרוא תוכן אלא פשוט מעוניינים למצוא מישהו זמין לעבודה שעושה רושם טוב (ובהמשך נסביר מה זה אומר), ולכן
אם אתם עסקים קטנים שנותנים שירות בבית הלקוח, בטח ובטח בתחילת הדרך, אתם יכולים לוותר על האתר, ומקסימום להתחיל עם דף נחיתה בסיסי שישמש לכם כרטיס ביקור. בניית אתר וקידום שלו יעלו לכם הרבה כסף עד שמשהו באמת יתחיל לקרות, ולכן במקרה כזה שווה לשקול את האפשרות של קידום ממומן, שגם יעלה פחות וגם עשוי להביא תוצאות מיידיות.
אם אתם עסקים קטנים שמלווים את הלקוח לאורך זמן, או נותני שירות עם עבודות גדולות כן כדאי להשקיע לכם בבניית אתר רציני לעסק ובקידום אורגני.
מחיר בניית אתר תדמית סטנדרטי לעסק קטן, עד עשרה עמודים, הוא 6,000-4,000 ₪.
מחיר בניית אתר לעסק קטן עם תכונות מיוחדות של קנייה או מכירת מוצרים הוא 10,000-7,000 ₪.
מחיר בניית דף נחיתה לעסקים קטנים הוא 3,000-2,000 ₪, תלוי במורכבות הדף - ככל שדף הנחיתה יכלול יותר עמודים המחיר יהיה גבוה יותר.
אפילו שאתם מפקידים את בניית האתר בידי איש מקצוע, אתם מחוייבים להיות מעורבים בתהליך – מדובר בחלק מניהול העסק לכל דבר ועניין. זה נכון שאפשר לקבל עצות מבונה האתרים, אבל הוא לא מכיר את העסק שלך טוב כמוכם – רק אתם יודעים מה הייחודיות שלכם, מה באמת מעניין את הלקוחות, ומה אתם עושים טוב יותר מכל האחרים. ככל שתהיו מעורבים פחות כנראה שהאתר שלכם ייראה סתם כמו שכפול של המתחרים והגולשים לא ייתנו בכם אמון.
תמונות משעממות – מכירים תמונות של טכנאים שנראו כאילו נלקחו הרגע מסט צילום בשוודיה? מהנדסים שלבושים כמו בוב הבנאי? זה אולי "נותן אווירה", אבל הגולשים שלכם כבר לעסו ולעסו את התמונות האלו בכל אתר אפשרי, וזה עלול אפילו לשדר תחושה של זיוף. עדיף שתעלו תמונות אמתיות מהעבודה שלכם. כנראה שהן יהיו באיכות פחות טובה אבל הן ישדרו שמדובר באדם אמתי והגולשים יתנו בכם אמון.
תוכן ברמה נמוכה – לקוחות שבאמת רוצים לדעת על השירות שאתם מציעים יקראו טוב מאוד מה שכתוב באתר שלכם, וכנראה שבמקביל הם גם קוראים שלושה אתרי מתחרים. אם מי שכתב עבורכם את התוכן עשה את זה משעמם, חוזר על עצמו, או פשוט חסר ערך, כנראה שהלקוח הפוטנציאלי לא יבחר בכם.
המלצות –הדבר הראשון ביותר שלקוחות מחפשים אצל בעלי מקצוע, בטח באינטרנט, הוא אמון. המלצות על עסקים הן הגורם המשפיע ביותר בשאלה אם לקוח ייקח אתכם לעבודה בסוף (בדיוק בשביל זה יצרנו את תו האיכות לעסקים – הדירוג שלי במידרג). ברור שגם ההמלצות צריכות להראות אמינות, אם לא – הגולש יזהה את זה בשנייה. כיום יש עסקים שאפילו מבקשים מהלקוחות שלהם להצטלם לסרטון קצר שבו הם משבחים את העסק.
תמונה אישית – תמונה מחמיאה שלכם יוצרת מיד קשר בין הלקוח וביניכם וגורמת לו להרגיש כאילו הוא מכיר אתכם אם אתם בונים אתר לעסק קטן של איש אחד או שניים דאגו שתהיה תמונה שלכם בדף הבית או בדף אודות העסק. יש עסקים קטנים שכחלק מהמיתוג העסקי שלהם מעדיפים להציג את עצמם כחברה גדולה, זה אולי יכול להרשים חלק מהגולשים אבל ודאי שעם רבים מהם החיבור יתפספס, ולכן אם תשימו תמונה כנראה שיהיה לכם גם יתרון על המתחרים.
תוכן מעניין - לא סתם אנחנו מקפידים לצרף מחירים בכל מאמר שלנו – אנחנו יודעים שזה מעניין את הגולשים. מה עוד? טיפים, הסבר על תהליך העבודה ועל האפשרויות שעומדות בפני הלקוח, סרטון היכרות, ועוד. כל דבר שאתם חושבים שיעניין את הגולשים. ברגע שהגולש מעריך את התוכן שלכם הוא גם מעריך אתכם.
פרטי התקשורת במקום ברור ונוח – ממש כמו בעבודה המקצועית, התפקיד שלכם הוא שהלקוח יעשה כמה שפחות. פרטי התקשרות ברורים במקום בולט לעין יקטינו את הסיכוי שהגולש יעזוב את האתר בלי לעשות את החשוב מכל - להשאיר פרטים או ליצור קשר. אם אנחנו כבר מדברים על אפשרות נוחה להשאיר פרטים, אז הנה דוגמא טובה
בניית אתר לעסק לבד (ללא שום ידע בתכנות) זה דבר אפשרי, אבל מניסיוננו לא מומלץ למרבית העסקים הקטנים, שכן מדובר בעבודה שדורשת לא מעט כישורים – טאצ' טכנולוגי, יכולת כתיבה רהוטה, ראייה עיצובית, הבנה שיווקית – יחד עם הרבה זמן פנוי גם ללמוד את המערכת וגם ליצור את האתר.
אם אתם בכל זאת מעוניינים לבנות אתר לבד, הפלטפורמות הנוחות לעשות זאת הן Wix או Wordpress, ועל כל אחת מהן תוכלו למצוא שלל מדריכים כתובים או מצולמים ברחבי הרשת.
בסופו של דבר המדד שלכם להצלחה צריך לשאול שאלה פשוטה - האם הרווח שהאתר מניב לי עולה על ההשקעה הכספית שלי בו? כדי לענות על השאלה הזאת אנחנו חייבים קודם כל להגדיר מה בעצם אנחנו שואפים לקבל מהאתר שבנינו, ומה השווי של כל דבר כזה. כמה שווה לנו לקוח שהשאיר פרטים, כמה שווה לנו לקוח שהתקשר, וכמה שווה לנו לקוח שבסך הכל צפה בתוכן. אחרי שתגדירו את שווי הדברים, זה הזמן לבדוק תוצאות בפועל:
המשוואה היא פשוטה יחסית - סכום הכסף שהוצאתם על האתר בחודש חלקי כמות הפניות הנכנסות הוא העלות לליד, העסקאות שסגרתם עם הלקוחות הן הרווח שהגיע מהלידים. עכשיו נשאר רק לבדוק מה ההכנסה הממוצעת לליד, ולראות אם היא גבוהה או נמוכה מעלות הליד.
גם אם לא אתם מתפעלים את האתר, שמרו אצבע על הדופק ובקשו ממי שמתפעל את האתר להראות לכם דו"ח חודשי של ביקורים באתר ועלויות הקידום. בניית אתר וניהול שלו היא ענף בניהול העסק, וחשוב שתדעו מה קורה בו.
עסקים קטנים שרוצים לבנות אתר מבינים את היתרונות הגדולים שמביא העולם הדיגיטלי לעסקים. גם העסקים במידרג נהנים מהיתרונות הללו. המודל העסקי של מידרג עובד כך שקודם אנחנו מביאים לכם לקוחות ורק אחר כך אתם משלמים. אין התלבטות אם לבנות אתר לעסק שלכם או להצטרף למידרג - אפשר לחלוטין גם וגם, ממילא כל הוצאה כספית למידרג תגיע רק אחרי שקיבלתם הכנסה בגובה של פי 20-10. ככה זה עובד.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.