אין שני לרושם ראשוני. צילומי תדמית לעסק הם לא רק התמונת פרופיל שבחרתם לאתר שלכם או לפייסבוק, אלא הרבה מעבר לכך. פה תמצאו את כל המידע על צילומי תדמית לעסק, וגם טיפים להגברת החשיפה שלכם
בניית תדמית לעסק היא סיפור לא פשוט, ויש אנשים שעובדים בזה במשרה מלאה, אבל אל דאגה, יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות בעצמכם. בחלק זה נפרט על צילומי תדמית לעסק שלכם.
צילומי תדמית לעסק מורכבים משני דברים: צילומי פורטרט עסקי, וצילומי ותדמית של העבודות שלכם.
אחד הדברים הראשונים שלקוחות יראו כשיחפשו אתכם זו תמונת הפרופיל שלכם. גם אם אתם לא דוגמנים, השקעה בתמונת פורטרט איכותית ומקצועית משדרת אמון ומקצעויות מהעסק שלכם וגורמת ללקוח רצון לעבוד איתכם.
התאימו את הרקע למקצוע - אם עובדי הייטק ועורכי דין יצטלמו לרוב בסטודיו כדי לשדר רצינות, חשמלאיים או נגרים ירצו להצטלם בסביבת העבודה הטבעית שלהם כדי לשדר פתיחות וחמימות.
התאימו את הבעת הפנים למקצוע - זה אולי נשמע קצת מצחיק, אבל הבעת פנים משדרת המון. חיוך גדול הוא תמיד הכי מזמין, מבט רציני ישדר אמינות ומקצועיות וצילום נייטרלי עם אביזרים שונים ייצור רושם חביב ונינוח - התאימו את ההבעה לתדמית.
התאימו את הביגוד למקצוע - לעורכי דין הכי קל לבחור מה ללבוש – חליפה. אם אתם שיפוצניקים או טכנאים כדאי שתתלבשו בצורה יום-יומית, אומנם לא עם סרבל העבודה אך גם לא עם מכופתרת (ג'ינס וחולצה עם הדפס חביב).
אחרי שהלקוח ראה את תמונת הפרופיל והחליט להכנס אל כרטיס העסק כדי ללמוד עליכם עוד, הוא יגיע לצילומי התדמית של העסק. צילומים אלו יכללו את סביבת העבודה שלכם ופרויקטים שביצעתם. זו ההזדמנות שלכם להשוויץ קצת בעבודות שלכם שאתם גאים בהן במיוחד.
הבלטות והדגשות - זה הזמן לצלם בצורה איכותית ומקצועית עבודות מוצלחות במיוחד שביצעתם. שימו לב שלקוחות רבים ילמדו מהתמונות באתר שלכם על תחומי ההתמחות שלכם, אז חשוב לגוון בעבודות המוצגות, או להדגיש עבודה מסוימת בה תרצו להשקיע את מרבית זמנכם.
סביבת עבודה - במקביל לתמונות של עבודות ופרויקטים שביצעתם, חשוב שתשלבו תמונות איכותיות שלכם ושל סביבת העבודה שלכם. זה יוצר תחושת חמימות ואמינות מהלקוח, וגורם לו להרגיש כאילו הוא מכיר אתכם ושיהיה נחמד לעבוד איתכם.
ודאי שיש דברים שעדיף להשאיר לבעלי מקצוע, אבל אתם לגמרי יכולים ליצור תמונות איכותיות גם בלי עזרת צלם. הנה כמה דגשים לצילום מקצועי ללא צלם:
איכות - היום כל פלאפון חדש מתגאה באיכות המצלמה שלו – וזה בא לטובתכם. תמונות איכותיות מתחילות קודם כל באיכות המצלמה.
תאורה - תאורת צילום היא תורה שלמה, אבל בקצרה: נסו לצלם בשעות היום ממול לתאורת שמש טבעית. המנעו מעדויות של צל על חפצים או אנשים בתמונה ונסו להימנע מ'פלאש', הוא מוריד את איכות התמונות.
רקע אחיד וחלק - לפני הצילום ודאו כי החלל מסודר, נקי ואין עוברי אורח שיכנסו לפריים. בעזרת חפצים, בלאגן ואנשים אקראיים בתמונה עלולים לייצר רושם חובבני.
תמונות לרוחב - זאת לא חובה, ולפעמים תצטרכו בהתאם לנסיבות הצילום לצלם לאורך, אך תמונות לרוחב ניתנות לעיצוב בקלות יותר, ומראות יותר חלל בתמונה אחת – לכן מומלץ לצלם לרוחב כשאפשר.
רצינו לתת לכם קצת מעבר לצילומי תדמית, ופה תמצאו טיפים לעיצוב ושמירה על התדמית של העסק שלכם. חילקנו את ההשפעות על תדמית העסק לשלוש קטגוריות מהותיות:
בעידן הכאן ועכשיו חשוב להקפיד שהעמודים שלכם באינטרנט יהיו עדכניים תמיד. אמנם מידע על המקצוע שלכם לא משתנה בתדירות גבוהה במיוחד, אבל לקוחות רוצים לראות שהייתה פעילות בעמוד שלכם בשבוע – שבועיים האחרונים לפחות.
איך תוודאו עדכניות?
נסו להעלות תמונות מעבודות שביצעתם באופן קבוע, וודאו שאלו תמונות מקצועיות
העלו חוות דעת וביקורות של לקוחות באופן קבוע
תדאגו ליצור תוכן שקשור למקצוע שלכם לפחות פעם בחודש
לא חשוב מה המקצוע שלכם, תהיו בטוחים שהלקוחות שלכם עושים עליכם חיפוש נרחב בגוגל כדי לוודא שעשיתם בעברכם עבודה טובה. כדי להקל על חיפושי הלקוח וגם להראות אמינות, רצוי שתוסיפי חוות דעת עדכניות של לקוחות לאתר או לעמוד שלכם, ואל תשכחו לוודא שאתם מצרפים צילומי תדמית.
איך תשלבו חוות דעת?
הכי חשוב שחוות הדעת יהיו אמינות. ציינו את שם הלקוח ואת העיר בה בוצע השירות
בקשו מהלקוחות שלכם להוסיף תמונות לחוות הדעת
אל תעלו הרבה חוות דעת קצרות במיוחד. "הוא היה מדהים" אומנם מחמיא לכם, אך יותר מ-3 ביקורות כאלה באתר יוצרות רושם שהן נכתבו על ידי בעל המקצוע עצמו.
לא צריך להסביר למה חשוב שתשדרו מקצועיות כשאתם משווקים את עצמכם או את העבודה שלכם. מקצועיות יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, תלוי במקצוע שלכם.
איך תוודאו מקצועיות?
וודאו שאין לכם שגיאות כתיב או מילים בוטות באתר וברשתות החברתיות
העניקו ידע על העבודה שלכם בצורה מורחבת, בין אם זה מחיר של העבודה שתבצעו או סוגי חומרים שונים בהם ניתן להשתמש ומה אתם ממליצים. הלקוח צריך לקבל מקסימום מידע לפני שהוא בוחר להתקשר אליכם
העלו תוכן איכותי, תמונות באיכות טובה (לכן פירטנו בהרחבה על צילומי תדמית), מידע באורך מלא ולא מקוטע ווודאו את הנגישות של האתר שלכם
במידרג לקוחות מגיעים אליכם לאחר שהם קראו בהרחבה על תחום השירות שלכם. תמונות שמשולבות בכרטיס העסק ובחוות הדעת יעזרו להם להכיר אתכם ולהחליט אם ליצור איתכם קשר. עסקים המדורגים באתר מידרג מקבלים צילום מקצועי בחינם של עבודות שביצעו, כי מידרג יודעת את הערך והחשיבות של תמונות, ועושה הכל כדי שהעסקים שלה יצליחו.
מעוניין להיות מדורג במידרג ולקבל את ההטבות שלנו גם? השאר פרטים פה
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.