מוקד מידרג: 1-700-707-233

קניית לידים


כבעלי מקצוע עצמאים, חשוב לשמור על זרם לקוחות יציב בעסק. אחת מהדרכים הנפוצות להשגת לקוחות חדשים כל הזמן, היא לקנות לידים - זאת אומרת, לשלם עבור קבלת פרטי לקוחות שמעוניינים בסוג השירות שאתם מציעים. אז איך זה בעצם עובד, מה ההבדל בין השיטות לקניית לידים, ולמה במידרג אנחנו לא מוכרים או קונים לידים? כל המידע כאן


במידרג משלמים רק על עסקאות סגורות, בלי לשלם על לידים. כאן נרשמים


מה היא בעצם קניית לידים

לידים הם פשוט פרטי לקוח פונציאלי. בעולם הפרסום נהוג לחלק את הלידים ללידים קרים ולידים חמים. לידים קרים, בדרך כלל, הם רשימת פרטי לקוחות פוטנציאלים (נרחיב על זה עוד בהמשך) ולידים חמים הם לקוחות שמעוניינים בשירות שלכם ומוכנים לסגור עסקה. קניית לידים היא רכישה של הפרטים האלו, חמים או קרים, מגופים כמו סוכנויות פרסום, מקדמי אתרים, פורטלים באינטרנט או בעלי מקצוע אחרים.


קניית לידים לעסקים - בדיקת איכות הליד

כמו שאמרנו, יש לא מעט אתרים וגופים שמציעים קניית לידים לעסקים, וחשוב לדעת שכל אחד מהם מציע לידים באיכות אחרת. לכן, כדאי לבדוק מה בדיוק סוג הלידים שאתם מקבלים ואיך הם נוצרים לפני שאתם חותמים על עסקה לקניית לידים. הנה הדברים שמשפיעים על איכות הלידים:

📲 בלעדיות - האם הלידים מגיעים רק אליכם, או שאתם מתחרים עם עוד בעלי מקצוע שקונים את הלידים במקביל אליכם? כמובן שלידים בלעדיים הם האיכותיים ביותר.

⏳ זמן שעבר - כמה זמן עבר מאז שהלקוח השאיר פרטים ועד שהפניה מגיעה אליכם? ככל שעובר יותר זמן, יורד הסיכוי שתסגרו עסקה עם הלקוח.

🏃 התהליך שעבר הלקוח - האם הליד שקניתם הגיע אליכם אחרי שקרא תוכן רלוונטי בתחום והוא מעוניין לסגור עסקה, מה שהופך אותו ללקוח "חם" או שמדובר רק בפרטי יצירת קשר של לקוח שלא הביע עניין בכלל? השווי של ליד שעבר תהליך משמעותי הוא גבוה בהרבה.

✍️ פירוט - ככל שתדעו יותר על פרטים על הלקוח תוכלו לסגור עסקה יותר בקלות. פרטי קשר בסיסיים כמו שם וטלפון זה נחמד, אבל אם הליד מכיל גם את סיבת הפניה ובאיזה שירות הלקוח מעוניין הוא הופך לליד איכותי יותר.

משפך שיווק לייצור לידים חמים

קניית לידים קרים

כשמדברים על קניית לידים קרים מדברים בדרך כלל על קניית רשימת לידים, כלומר רשימת פרטים של לקוחות שלאו דווקא הביעו עניין ישיר בעסק שלכם. גם בלידים קרים יש למעשה "מידות חום" שונות. הלידים הקרים ביותר הם פרטי לקוחות שסביר להניח שמתעניינים בשירות שאתם מציעים (למשל, אם אתם סוכני ביטוח רשימה של אנשים שעומדים לקחת משכנתא תהיה רלוונטית לכם מאוד לצורך שיווק ביטוח חיים), ולידים מעט יותר חמים יהיו פרטי יצירת קשר עם לקוחות שכבר הביעו בעבר עניין בשירות שאתם מציעים, אבל פשוט לא פנו אליכם ישירות אלא רק התעניינו בשירות באופן כללי.

קחו בחשבון - לרוב בלידים קרים, אחוזי סגירת העסקאות יהיו נמוכים, ולכן קניית לידים קרים תהיה יעילה בעיקר אם אתם קונים בכמויות גדולות. בנוסף, חשוב לדעת שיצירת קשר עם לקוחות שלא מעוניינים בכך עלולה להוות הפרה של חוק הספאם, וכל שליחת הודעה בסמס, וואטסאפ או מייל יכולה לחשוף אתכם לתביעה. שיחות טלפון, לעומת זאת, הן חוקיות כל עוד מדובר באדם אמיתי שמתקשר ולא במערכת אוטומטית, ושהאדם שאתם מתקשרים אליו לא נמצא במאגר "אל תתקשרו אלי". וודאו שאתם פועלים בהתאם לחוק.

אילוסטרציה לקניית לידים קרים

קניית לידים מקידום אתרים

כולנו משתמשים במנוע החיפוש של גוגל ולרוב נפתח את העמודים שמופיעים בתוצאות הראשונות. מקדמי אתרים יודעים להשתמש בכך, ולבנות אתרים חזקים מספיק כדי להופיע בתוצאות הראשונות ולתפוס את הלקוחות הפוטנציאלים. השיטה של יצירת דפי תוכן בעזרת שימוש במילות מפתח נקראת SEO.

איך זה פוגש אתכם, בעלי העסקים? מקדמי אתרים מציעים חיבור בין הלקוחות שהביעו עניין לבעל מקצוע, באמצעות מספר טלפון או טופס לידים שהלקוח ממלא. הלידים האלו נחשבים יחסית חמים, ולכן קניית לידים מאתר כזה תהיה אפקטיבית. כמובן שלפני קניית לידים כאלה חשוב לבדוק שהאתר מציג באמת מידע אמין, אינטליגנטי ורלוונטי לתחום שלכם, כדי שהלקוחות יתרשמו בצורה טובה מהמידע ויגיעו אליכם מוכנים לסגירת עסקה.

הנה דוגמה כדי שלא נדבר באוויר. נניח שאתם אינסטלטורים, האינטרס שלכם הוא להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש כשמישהו מחפש בגוגל ביטויים כמו פתיחת סתימות או תיקון צנרת. במקום להשקיע ולבנות אתר משלכם ולקדם אותו בגוגל, תוכלו לחתום על הסכם עם מישהו שכבר בנה אתר כזה, והפניות יגיעו ישירות אליכם.

קניית לידים מקידום אתרים - SEO - אילוסטרציה

הפניית לידים מפורטל בעלי מקצוע

בניגוד לקניית לידים מקידום אתרים, בפורטל בעלי מקצוע לא תופיעו לבד, אלא ברשימה של בעלי מקצוע. תוכלו להופיע בפורטל של בעלי מקצוע בתחום ספציפי, כמו אתרים שמרכזים בעלי מקצוע בתחום האירועים, או בפורטל בעלי מקצוע שמתפרס על פני תחומים רבים. ברוב האתרים האלה התשלום יהיה על כל שיחת טלפון שתקבלו. כדי שיוכלו לעקוב, הפורטלים יוצרים לעסקים שמופיעים בהם מספר טלפון וירטואלי שמפנה אל הטלפון שלהם אבל סופר שיחות.

גם במידרג אנחנו מפנים אליכם ישירות לקוחות, אבל המודל העסקי של מידרג הוא שונה - אנחנו לא עוד סתם אתר, המטרה שלנו היא לחבר בין בעלי מקצוע מעולים ללקוחות איכותיים, ואנחנו לא לוקחים מכם כסף על מה שלא מכניס לכם כסף. לכן לא תשלמו על טלפונים שלא נגמרו בסגירת עסקה.  


קניית לידים מעסקים אחרים

הפניית לידים בין בעלי מקצוע מאפשרת לבעלי מקצוע בתחומים דומים או משיקים לעזור זה לזה באופן שעוזר לשני העסקים. אם אתם אנשי איטום, למשל, תוכלו ליצור קשר עם קבלני איטום אחרים שעובדים באותו אזור ולחתום על הסכם הפניית לקוחות אחד לשני בתקופות עומס כך שכל אחד מכם ירוויח מהעומס של השני, או תמורת עמלה כלשהי על כל לקוח.

היתרון המרכזי של השיטה הזו הוא שמדובר בדרך כלל בלידים חמים ורלוונטיים מאוד. הלידים לא חייבים להגיע מבעלי מקצוע שעובדים דווקא בתחום שלכם, אלא גם מבעלי מקצוע שעובדים עם לקוחות פוטנציאלים שלכם. לדוגמה, בעלי מקצוע רבים בתחום השיפוצים ועיצוב הבית חותמים על הסכם קניית לידים בלעדיים עם עם אדריכליות ומעצבות פנים. העמלה הנהוגה בתחום היא בדרך כלל בין 10-15% על כל עבודה.

קניית לידים מעסקים אחרים - אילוסטרציה

קניית לידים מסוכנות פרסום

סוכנויות פרסום מסוימות עובדות בשיטת CPL, כלומר תשלום עבור כל ליד. החברות האלו יצרו עבורכם כתבות תוכן או קמפיינים, ואתם תשלמו על כל פנייה שתגיע אליכם.

שימו לב שבמקרה הזה - אתם תשלמו גם אם בסופו של דבר האדם שמשך את הפרטים שלכם או התקשר אליכם לא סגר עסקה. לכן, לפני שחותמים על חוזה לקניית לידים, מומלץ לבדוק שמדובר בסוכנות שמתמחה בתחום שלכם ושהלידים שהם מפנים אליכם הם באמת רלוונטיים.


קבלת לקוחות מאתר מידרג

יותר ממיליון ישראלים משתמשים במידרג ומזמינים דרכנו בעלי מקצוע ב-132 תחומים שונים. השיטה שלנו קצת שונה מכל השאר - אנחנו לא מוכרים לידים או טלפונים, אנחנו לא מאמינים בלקחת תשלום על מה שלא מכניס לכם כסף. על מה משלמים בכל זאת? רק על לקוחות שסגרו איתכם עסקה ושילמו לכם. העמלות נעות בין 5-10%, ואפשר לבדוק אותן כאן במחשבון העמלות. רוצים לדבר עם נציג? כאן נרשמים למידרג


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.