מוקד מידרג: 1-700-707-233

חשבוניות ישראל


בתור עצמאים, אתם בטח יודעים שחשוב להיות עם יד על הדופק בקשר לתקנות מס חדשות. החל משנת 2024 נכנסה לתוקף רפורמת חשבוניות ישראל, רפורמה שמחייבת אתכם לקבל מספר הקצאה סידורי לכל חשבונית מס בשווי 25,000 ₪ ומעלה. אז מה היא בעצם רפורמת חשבוניות לישראל, איך נרשמים, ואיך זה ישפיע עליכם? כל המידע כאן


רפורמת חשבוניות ישראל

המטרה של רפורמת חשבוניות ישראל היא לצמצם את השימוש בחשבוניות פיקטיביות שגורמות לנזק כלכלי בשווי מיליארדים בכל שנה למשק הישראלי. המשמעות המעשית של הרפורמה היא שכל עסקה של 25,000 ₪ ומעלה תחייב אתכם לקבל מספר הקצאה לחשבונית מהמערכת הדיגיטלית של רשות המיסים. 

מספר ההקצאה הוא מספר סידורי בן 9 ספרות שמוטבע על החשבונית. אם אין לכם מספר הקצאה על חשבונית בסכום גבוה מ-25,000 ₪ לא תוכלו לקזז ממנה מע''מ. כדי לקבל מספר הקצאה הבקשה צריכה להיות תקינה ולכלול תאריך עסקה ומספר חברה תקינים.


מי חייב להירשם לרפורמת חשבוניות ישראל?

הרפורמה מחייבת עוסקים מורשים, תאגידים וכל גוף עסקי אחר שכולל מע''מ בעסקאות שלו ומזדכה עליו. כלומר, עוסקים פטורים או זעירים לא חייבים להירשם לרפורמה. את הרישום לשירות חשבוניות ישראל אפשר לעשות דרך האזור האישי של רשות המיסים, בצורה מקוונת ומהירה.

מתי נרשמים לרפורמת חשבוניות ישראל?

רפורמת חשבוניות ישראל נכנסה לתוקף ב-5/5/2024. רשות המיסים איפשרה רישום כבר קודם, אז מי שהיה עירני כבר רשום. כל העסקים הרלוונטיים חייבים להירשם על פי חוק החל מכניסת הרפורמה לתוקף.   

 

חשבונית

עסקים טובים צומחים במידרג – כאן נרשמים


מקרים מיוחדים בחשבוניות ישראל

חשבוניות נייר: אלו שאוהבים להרגיש את המגע המחוספס של חשבונית ידנית, יצטרכו להיכנס לאזור האישי באתר רשות המיסים כדי לקבל מספר הקצאה בכל פעם מחדש.

נציג מטעמכם: לא רק אתם חייבים להוציא חשבונית בכל פעם, אלא גם רואה החשבון שלכם או נציג אחר שבחרתם. בדומה לרישום ראשוני שלכם למערכת, גם נציג מטעמכם יצטרך להירשם באזור האישי של אתר רשות המיסים


חשבונית ישראל וחשבוניות דיגיטליות

אם אתם רוצים למנוע מעצמכם כאב ראש ולא להתחבר למערכת בכל פעם מחדש, אנחנו ממליצים לעבור מחשבוניות נייר לחשבונית דיגיטלית (שיש לה עוד הרבה יתרונות חוץ מזה). 

חשבונית ישראל מתחברת לכל שירותי החשבוניות הדיגיטליות בישראל, כך שהבקשה לאישור נשלחת בצורה אוטומטית ברגע שאתם מפיקים את החשבונית.

קבלה חשבוניות ישראל

מי לא חייב להפיק חשבוניות ישראל?

תחת רפורמת חשבוניות ישראל יש כמה חריגים שלא מצטרפים לחגיגת הרפורמה החדשה. בין המקצועות נמנים יהלומנים ועסקים הפטורים ממע''מ, ביצוע עסקאות פטורות ממע"מ, הפקת חשבוניות זיכוי וחשבוניות עצמיות. עם זאת חשוב לדעת שבדומה לתקרת הסכומים שתשתנה עד לשנת 2028, ייתכן שתחומים נוספים יכנסו תחת הרפורמה ובהתאם לכך יידרשו מסמכים נוספים בכדי לקבל מספר הקצאה. 

רואי חשבון לייעוץ בנושא חשבונית ישראל 

נכון שהרפורמה יכולה לסרבל את התנהלות שלכם בעסק, אבל אין מה לדאוג - עבודה מסודרת עם חשבוניות דיגיטליות ומעקב אחרי השינויים בסכום המינימלי שמחייב קבלת הקצאה יורידו לכם כאב ראש. אם נשארתם עם עוד שאלות, כדאי להתייעץ עם רואה חשבון שיעזור לכם בשינוי כ''כ קריטי כמו רפורמת חשבוניות ישראל.


חשבוניות ישראל – שאלות נפוצות

סימן שאלה האם אפשר למנות יותר ממורשה גישה אחד?

כן, ניתן להוסיף מספר נציגים דרך האזור האישי ורק אחרי הזדהות של כל אחד מהם

סימן שאלה באילו תוכנות ניתן להוציא חשבוניות ישראל?

רוב התוכנות להפקת חשבוניות דיגיטליות מאפשרות הוצאה של חשבוניות ישראל על פי החוק.

סימן שאלה האם אפשר להשתמש במזומן ולקבל מספר הקצאה?

לפי חוק המזומן אי אפשר לקבל תשלום מעל ל-6,000 שקלים או עד 10% משווי העסקה, אבל כן אפשר לקבל מס הקצאה לסכום הכולל של העסקה. 


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.