מוקד מידרג: 1-700-707-233

מה צריך כדי לפתוח חשבון בנק עסקי?


רגע לפני שאתם פותחים חשבון בנק עסקי, חשוב שתדעו שרק חברות בע''מ ותאגידים חייבות לפתוח חשבון כזה, ככה שאם אתם עסקים פטורים או מורשים – אתם לגמרי לא חייבים חשבון עסקי. מה היתרונות והחסרונות לפתיחת חשבון עסקי? ומה צריך לדעת לפני שפותחים אחד כזה? עשינו סדר בעסק הזה.

 


מלאו את טופס ההצטרפות למידרג


חובת פתיחת חשבון עסקי

מה צריך כדי לפתוח חשבון בנק עסקי? לפני זה, צריך להבין מי בכלל חייב לפתוח חשבון בנק עסקי? 

חברות ותאגידים מחויבים לפתוח חשבון בנק עסקי כבר בתחילת הדרך, כדי לאפשר מעקב על חיובי מע''מ שמתבצעים לפעמים אחת לחודשיים או חודש. או לחלוקת דיבידנדים, שצריכים להיות מדווחים לרשויות ולבנק.


מה צריך כדי לפתוח חשבון בנק עסקי?

כדי לפתוח חשבון תצטרכו להביא לבנק מסמכים שונים, בהתאם לסוג העסק שלכם. מה נדרש מתאגיד וחברה בע''מ?

 

מסמכים לפתיחת חשבון עסקי לתאגיד וחברה בע"מ

עסקים כמו תאגידים, חברות בע''מ, חברות פרטיות בע''מ (נו הבנתם לאן אנחנו חותרים) יצטרכו יותר מסמכים בשביל לפתוח חשבון בנק עסקי. הנה כמה דוגמאות למסמכים שנדרשים לפתיחת חשבון בנק עסקי לתאגיד או חברה:  

אישור מקצועיאישור עו''ד

אישור מקצועיתזכיר התאגדות

אישור מקצועיתעודת רשת התאגדות מאתר החברות במשרד המשפטים

אישור מקצועידו''ח מעודכן מרשם החברות

אישור מקצועיפרוטוקול חברה

אישור מקצועיתקנון חברה

 

פתיחת חשבון בנק עסקי

 

 

מסמכים לפתיחת חשבון עסקי לעוסק פטור או מורשה?

עסקים מורשים ופטורים שרוצים לפתוח חשבון בנק עסקי, יצטרכו להביא איתם אישורי מס מעודכנים לאותה השנה. אישורים כמו תעודת עוסק פטור מורשה וגם תעודת זהות יהיו ''מאסט'' בין המסמכים.

 

תמרור הזהרה שימו לב: לפתיחת חשבון עסקי, הבנקים יכולים לבקש גם אישורים אחרים כמו חתימת שותפים, מיקום העסק ועוד.

 


איך חשבון בנק עסקי יכול לעזור להתנהלות העסק?

המלצה | עסקים ממליצים על מידרגשקיפות בהתנהלות העסק – חשבון עסקי מאפשר אינדקציה ברורה ושקופה בהתנהלות הכלכלית של העסק. היתרון הזה יכול להיות קריטי בשביל לא מעט בעלי עסקים, כי במקום לערבב הוצאות ביתיות כמו ארנונה, חשמל והוצאות חוגים לילדים, יחד עם הוצאות לספקים באותו החשבון, ההפרדה מאפשרת להבין מה גובה ההכנסות והוצאות של העסק בכל חודש.

המלצה | עסקים ממליצים על מידרגתכנון עסקי עתידי- חשבון בנק עסקי יכול לעזור בפעולות כמו הגשת דוח סוף שנה, מה שגם יכול לעזור להכיר לעומק אילו הוצאות והכנסות יש לעסק בכל השנה. האפשרות הזאת יכולה לחסוך מילוי טבלאות אקסל, לצפות בתזרים חודשי ולהסיק מסקנות פיננסיות להמשך הפעילות העסקית של העסק.

 

פתיחת חשבון בנק עסקי

 


איך תבחרו בנק לפתיחת חשבון עסקי?

לכל בנק יש יתרונות וחסרונות, ובכל זאת, יש כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון כשהולכים לפתוח חשבון: 

אחד תשלומי עמלות – בבדיקה איזה בנק הכי מומלץ לפתיחת חשבון בנק עסקי, חשוב לוודא האם הצטרפות למסלול כזה דורשת תשלום חודשי או לא.

מספר שתיים כרטיסי אשראי ומימון - בעלי עסקים עושים לא מעט שימוש בכרטיסי אשראי, בגלל זה כדאי גם לבדוק את התנאים להוצאת כרטיס אשראי מקומי או אפילו בינלאומי במקרי הצורך. אפשרויות מימון נצרכות לבעלי העסקים, לא רק בזמני משבר או מלחמה - אלא גם להרחבת הפעילות של העסק בימי שגרה.

שלוש שירותים דיגיטליים – כיום תשלום למוסדות וספקים שונים נעשה בצורה דיגיטלית ומקוונת, לכן כדאי גם לבדוק את הנוחות האפליקציה והשירותים המקוונים.


מה אומרים רואי החשבון על פתיחת חשבון בנק עסקי?

שאלנו את רואי החשבון שמדורגים במידרג, האם צריך וכדאי לפתוח חשבון עסקי. בשורה התחתונה רובם המליצו על הפרדת ההוצאות וההכנסות של משק הבית מהעסק. בכל מקרה, כדאי להיזהר שגובה העמלות לא יהפוך להוצאה נוספת.

בכל מקרה, התנהלות עסקית טובה, לא מסתכמת רק בפתיחת חשבון בנק עסקי, אלא גם בהגדלת ההכנסות, ושיווק שמניב עבודה. עסקים שמדורגים באתר מידרג משלמים רק על עבודה שהם קיבלו. כל המידע על תהליך ההצטרפות ובדיקת ההתאמה, נמצא ממש כאן. בהצלחה מחייך


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.