מוקד מידרג: 1-700-707-233

וואטסאפ עסקי


וואטסאפ היא דרך נוחה לתקשר באופן כללי, אבל וואסטאפ עסקי היא דרך טובה ונוחה לתקשר עם לקוחות. אז איך מתקינים וואטסאפ עסקי, איך משתמשים בו כדי לנהל את העסק בצורה טובה יותר, ואיך לא מאבדים את כל התמונות שהגננת שלחה לכם מקבלת שבת בזמן החלפת האפליקציה? כל המידע מחכה לכם ממש פה למטה


וואטסאפ עסקי - למה זה טוב?

וואטסאפ ביזנס היא אפליקציה חינמית, והיא מקבילה לוואטסאפ שככל הנראה כבר יש לכם על הטלפון. היא נראית ומתנהגת די דומה, אבל יש בה מספר אפשרויות שאין באפליקציה הרגילה. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים של וואטסאפ עסקי:

🧑‍🔧 הצגת נתוני העסק: כשלקוחות פונים אליכם הם יוכלו לעבור על הפרופיל שלכם, שיש בו מקום לפירוט על העסק, קישור לאתר, כתובת המייל, שעות העבודה, ומיקום העסק.

🤝 ניהול לקוחות יעיל יותר: אחד מהפיצ'רים היעילים של וואטסאפ עסקי הוא התוויות, שמאפשרות לכם לסמן לקוחות באופן נוח לפי מצב הטיפול בהם - האם הם זקוקים להצעת מחיר, האם כבר קיבלו הצעת מחיר וצריך לקבוע איתם תאריך לתחילת עבודה וכו'. נרחיב עוד על תוויות בהמשך.

💬 תגובות אוטומטיות: אנחנו מניחים שאתם לא זמינים בכל רגע. וואטסאפ עסקי מאפשר לכם להגיב ללקוחות מתעניינים גם כשאתם לא שם.

󠁼⌛ הפרדה בין העסק לחיים הפרטיים: הסעיף הזה רלוונטי אם אתם מוכנים להשקיע בשני מספרי טלפון נפרדים, אבל חשבון וואטסאפ שמוקדש לעסק יעזור לכם להקדיש זמן לעסק בשעות העבודה, ולהקדיש למשפחה ולחברים את תשומת הלב שמגיעה להם בזמן המנוחה.

הודעה אוטומטית בוואטסאפ עסקי

הורדת וואטסאפ עסקי

המשך המאמר לא יהיה לכם הגיוני כל עוד לא הורדתם את האפליקציה, אז בואו נעשה הסכם - תורידו את האפליקציה, ותחזרו לכאן כדי לראות איך מגדירים את החשבון שלכם בוואטסאפ עסקי.

וואטסאפ ביזנס להורדה לאנדרואיד

וואטסאפ ביזנס להורדה לאייפון

הורדתם? אחלה. בואו נמשיך.

הורדת וואטסאפ עסקי

 

הגדרת חשבון עסקי בוואטסאפ

לאחר לחיצה על אישור, תצטרכו לבחור בין שימוש במספר שבו אתם משתמשים לוואטסאפ האישי שלכם, או להזין מספר אחר. שימו לב שאי אפשר להשתמש באותו מספר לוואטסאפ העסקי ולוואטסאפ האישי, מה שאומר שאם תשתמשו במספר הקיים תדברו גם עם המשפחה והחברים דרך הוואטסאפ העסקי. אין לזה המון השפעה על עצם התקשורת, מעבר לעובדה שתקפוץ להם הודעה שהשיחה מתנהלת עם חשבון עסקי. 

אם אתם משתמשים במספר הקיים, מומלץ קודם כל לגבות את כל ההודעות. זה נמצא בוואטסאפ הרגיל תחת הגדרות>צ'אטים>גיבוי צ'אטים.

אחרי שתעשו את זה, חזרו לוואטסאפ ביזנס ובחרו באופציה המתאימה. אם בחרתם במספר הקיים האפליקציה תאפשר לכם לשחזר את הצ'אטים הישנים מהגיבוי.

התקנת וואטסאפ עסקי

מילוי פרטי העסק בוואטסאפ עסקי

השלב הראשון בהגדרת חשבון הוואטסאפ העסקי יהיה הכנסת שם העסק (שימו לב שהוא עומד בחוקים של וואטסאפ) ובחירה של הקטגוריה בה אתם נותנים שירות. אחרי שתעשו את זה, הגיע הזמן לערוך את כל שאר הפרטים בכרטיס. את רוב הפרטים אפשר לערוך תחת הגדרות>הגדרות העסק, ואת חלקם אפשר לערוך כבר במסך ההגדרות.

 

תמונה

פרופיל הוואטסאפ העסקי שלכם הוא הפנים של העסק, ולכן חשוב שיציג אתכם בצורה הטובה ביותר. תמונת הפרופיל יכולה להיות תמונה שיצאתם בה טוב או לוגו של העסק, אבל שווה להימנע מתמונות אישיות מדי או כאלה שמצביעות על חוסר מקצועיות.

 

אודות

אודות הוא המשפט שמופיע מתחת לשם שלכם. בדרך כלל מופיע שם המשפט הגנרי "היי שם, אני משתמש בוואטסאפ", במקומו כתבו כמה מילים על העסק. אין שם מקום להרחיב, אז משפט אחד שמגדיר אתכם יספיק.

פרופיל עסק בוואטסאפ עסקי

כתובת

אם העסק שלכם הוא מקום פיזי כדאי להכניס כתובת מדויקת כדי שלקוחות יוכלו לנווט אליכם, אם אתם מגיעים לבית של הלקוחות אפשר להכניס רק את עיר המגורים שלכם.

 

שעות פעילות

הזינו את שעות העבודה שלכם, כך שלקוחות ידעו מתי תהיו זמינים. הגדרת שעות פעילות בוואטסאפ מאפשרת לכם להגדיר בהמשך גם הודעה אוטמטית שתישלח כתגובה למי שפונה אליכם כשאתם לא בעבודה.

 

כתובת מייל ואתר

עזרו ללקוחות למצוא אתכם באפיקי תקשורת נוספים. אם אין לכם אתר, אפשר לשלב שם קישור לחוות דעת של לקוחות

נתוני עסק בוואטאפ עסקי

וואטסאפ עסקי - פיצ'רים

לא הורדתם וואטסאפ עסקי סתם ככה, אתם הרי רוצים להשתמש בו כדי לשפר את ניהול העסק. וואסטאפ ביזנס נותן מגוון כלים שכדאי לכם להשתמש בהם. חלק מהכלים בוואטסאפ ביזנס רלוונטיים לכל סוגי העסקים, וחלקם לא יהיו רלוונטיים לכם. את כל הפיצ'רים תוכלו למצוא תחת הלשונית "כלים עסקיים". כתבנו לכם מדריך מפורט כאן על הפיצ'רים המרכזיים ששווה להכיר, אבל הנה סיכום קצר:

הודעה אוטומטית: הודעה שנשלחת לכל מי שפונה אליכם בוואטסאפ העסקי. כדאי להכניס בה את כל המידע שחשוב שלקוחות שפונים אליכם ידעו כמו: שעות פתיחה, תחומי התמחות, קישור להמלצות של לקוחות קודמים, ואיזה מידע הם צריכים לשלוח לכם כדי לקדם את העבודה. 

הודעת העסק סגור כרגע: דומה להודעה אוטומטית, אבל נשלחת למי שפונה אליכם מחוץ לשעות הפעילות. כדאי לפתוח בתודה על הפניה, ולהבטיח שתיצרו קשר בשעות הפעילות. גם כאן מומלץ להכניס את כל המידע ששילבתם בהודעה האוטומטית. 

תגובות מהירות: סביר להניח שבוואטסאפ העסקי שלכם תענו ללקוחות שוב ושוב את אותה התשובה. תגובות מהירות מאפשרות לכם לשמור תגובות נפוצות 

כלי הודעות בוואטסאפ עסקי

תוויות: תוויות הן אחד מהכלים החשובים בוואטסאפ העסקי, וכדאי מאוד להשתמש בהן. הן מאפשרות מעקב ומיון מסודר של הלקוחות, כך שתדעו איפה הדברים עומדים בכל רגע.

רשימת תפוצה: כלי יעיל במקרה שאתם צריכים לשלוח הודעה למספר רב של אנשי קשר בוואטסאפ העסקי, למשל הודעה לכל ההודעות הותיקים על מבצע לקראת החגים, או הודעה לכל מי שפנה אליכם ועדיין לא הגיב להצעת המחיר ששלחתם. 

קטלוגים: כלי שרלוונטי במקרה שאפשר להציג את השירות שאתם נותנים באמצעות תמונות או במקרה שאתם מוכרים מוצרים. כל אדם שיפנה אליכם בווטסאפ העסקי יוכל לראות קטלוג מסודר של כל המוצרים והשירותים שאתם מציעים.  

הצמדת תווית בוואטסאפ עסקי

וואטסאפ עסקי - כמה טיפים להתנהלות

כדאי להתייחס לוואטסאפ ביזנס כאל מערכת ניהול לקוחות לכל דבר ועניין. אחרי שקבעתם פגישה או הגעה לבית לקוח, שלחו את הסיכום בהודעה בוואטסאפ וסמנו לעצמכם את ההודעה בתווית מתאימה. בסוף כל יום עבודה עברו על כל ההודעות שקיבלתם בוואטסאפ העסקי, וודאו שכולם קיבלו מענה מתאים וסמנו אותם בתוויות בהתאם למצבם. באותה הזדמנות מומלץ לעבור על התוויות ולראות אם יש לקוחות שצריכים לקבל מכם תזכורת כלשהי או שצריך לשלוח להם חשבונית. שימוש נכון בכל יכולות הוואטסאפ העסקי יהפוך אתכם לעסק תקשורתי ויעיל יותר.


העסק שלכם עדיין לא מדורג במידרג? הירשמו עכשיו והתחילו לקבל לקוחות איכותיים


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.