מוקד מידרג: 1-700-707-233

עוסק מורשה או חברה


עוסק מורשה או חברה, זו השאלה (ואל תאמינו לשייקספיר). נתחיל מהסוף - אם אתם עסק חדש ומחזור העסקאות שלכם לא יהיה גבוה מ-2,000,000 ש"ח בשנה, סיכוי סביר שעדיף לכם לפתוח עוסק מורשה ולא חברה. לעומת זאת, אם מחזור העסקאות שלכם גבוה או שאתם מגייסים משקיעים לעסק, כדאי לשקול פתיחת חברה. עוד על השיקולים בהתלבטות בין עוסק מורשה לחברה ועל ההבדלים ביניהם - ממש כאן.

פתיחת חברה - חתימה על טפסים

עוסק מורשה או חברה - שיקולים

🤝 האם יש משקיעים או שותפים - במקרה של שותפות עסקית שלכם עם עוד מישהו, תוכלו לפתוח תיק עוסק מורשה כל אחד בנפרד ואז להירשם כשותפים, אבל במקרה של עסק עם שותפים רבים או בעסק עם מחזיקי מניות, תצטרכו לפתוח חברה ולא עוסק מורשה.

📊 מדרגות מס - אם מחזור העסקאות שלכם גבוה מ-2,000,000 ש"ח או שהרווחים שלכם גבוהים מחצי מיליון ש"ח בשנה, זאת אומרת שאתם מגיעים למדרגת מס גבוהה במיוחד. שווה לצמצם את המיסים שתשלמו ע"י השארת הכסף בחברה, במקום לשלם קרוב ל-50% בנוסף ל-17% ביטוח לאומי.

🗠 האם תשקיעו את הרווחים בעסק - המס שתשלמו כעוסק מורשה יכול להגיע ל-48% מס הכנסה + 17% ביטוח לאומי. כמו שאתם מבינים, ככל שהרווחים שלכם בעסק גבוהים יותר, המס שתשלמו יהיה גבוה יותר. לעומת זאת, בחברה תשלמו מס רק על המשכורת שתמשכו, ועל השאר תשלמו מס רווחי חברות בגובה 23%. זאת אומרת שאם תרצו להשקיע את הרווחים לצורך פיתוח העסק, פתיחת חברה תחסוך לכם משמעותית במיסים.

🤵‍♂️ רמת סיכון - אם העסק פועל בתחומים שיכולים לגרום לנזקים רציניים ותביעות צד ג' או חובות גבוהים, שווה להגן על עצמכם באמצעות חברה, כך שהחובות של החברה לא יהיו ישירות על שמכם אלא על שם החברה. נרחיב על זה ממש עוד מעט.


מה ההבדל בין חברה לעוסק מורשה

הנה כמה הבדלים מרכזיים בין חברה לעוסק מורשה:

📃 תהליך הפתיחה - פתיחת עוסק מורשה היא תהליך זריז יחסית שכוללת רק פתיחת תיקים במע"מ, ביטוח לאומי ובמס הכנסה. רישום חברה, לעומת זאת, הוא תהליך מורכב יותר שמצריך גם רישום ברשם החברות ואישור של כל מחזיקי המניות. בדרך כלל כדאי להיעזר בעורך דין כשפותחים חברה.

📝 מי אחראי - מבחינה משפטית עוסק מורשה הוא אחד עם העסק. כלומר במקרה שלעסק יש חובות הם חלים על העוסק, ואם העסק גרם נזק למישהו האחריות היא על הבעלים. בחברה, לעומת זאת, יש נתק בין העסק לבעלים, ואי אפשר להטיל את החובות והאחריות על האדם הפרטי בקלות.

💰 מחירים - מחיר ניהול החשבונות של עוסק מורשה יהיה זול משמעותית מניהול חשבונות של חברה בע"מ. במקרים רבים תוכלו להגיש בעצמכם את הדוחות השנתיים של עוסק מורשה, אבל בחברה תמיד תצטרכו להיעזר ברואה חשבון. בזמן שניהול חשבונות לעוסק מורשה יעלה בין 1,200-2,000 ש"ח בשנה, ניהול חשבונות של חברה יכול להגיע בקלות לעלות שנתית של 12,000 ש"ח ויותר.

פתיחת חברה

רואי חשבון מומלצים לפתיחת חברה

אם החלטתם לפתוח חברה, זה הזמן לפנות לרואה חשבון מומלץ. כאן תמצאו רשימת רואי חשבון מומלצים עם המלצות של עסקים קודמים שקיבלו מהם שירות. בהצלחה בפתיחת החברה :)


חברות מדורגות במידרג

במקרה של חברות מדורגות במידרג תצטרכו לבחור באדם אחד שיהיה הפנים של החברה. מומלץ לבחור במי שיהיה בקשר עם הלקוחות בפועל. בכל מקרה, תמיד מומלץ להבהיר ללקוחות שמדובר בעסק ששייך לכמה אנשים, כדי שידעו מראש מי הולך לפגוש אותם בסוף.


מעוניינים להצטרף למידרג? כאן נרשמים


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.