מוקד מידרג: 1-700-707-233

רישום חברה


העסק גדל ואתם מתלבטים אם הגיע הזמן לפתוח חברה? כדאי לדעת שרישום חברה מתאים לעסקים עם מחזור עסקאות גבוה או לעסקים שיש בהם מספר שותפים גדול. אז איך יודעים אם הגיע הזמן לפתוח חברה, איך נראה תהליך רישום החברה, וכמה זה אמור לעלות? מתחילים


רישום חברה - למי זה מתאים

לפתיחת חברה יש 2 חלופות: רישום כשותפות, או רישום כעוסק מורשה. ההחלטה אם לפתוח עוסק מורשה או חברה, או בכלל לפתוח שותפות, תלויה בשלושה פרמטרים:

מחזור העסקאות בעסק - בעסקים עם מחזור עסקאות שנתי גבוה מ-2 מיליון ש"ח, או רווחים שנתיים גבוהים מחצי מיליון, בדרך כלל עדיף לפתוח חברה על מנת לחסוך בהוצאות המיסים.

כמות השותפים - במקרה של עסק בבעלות שני שותפים, בדרך כלל אפשר להירשם ברשם השותפויות. במקרה של שותפים רבים או משקיעים, תצטרכו לפתוח חברה. (זה נושא שמשתנה מאוד בין סוגי עסקים, ולכן כדאי להתייעץ עם יועץ עסקי או רואה חשבון בנוגע לעסק שלכם). 

מה עושים עם הרווחים - אם אתם מתכננים להשתמש ברווחים של העסק כדי לצמוח ולהרחיב את העסק, חברה תאפשר לכם לעשות את זה ולחסוך במיסים: כעוסק מורשה תשלמו על הרווחים שלכם לפי מדרגות מס, אבל רווחי חברה שמושקעים חזרה בעסק ממוסים רק במס חברות, שהוא 23%.


לפני רישום חברה

כמו שציינו, כדאי מאוד שעורך דין מסחרי ילווה אתכם לאורך כל תהליך רישום החברה, אבל לפני שמגיעים אליו, שווה להכין כמה דברים: שבו עם כל השותפים לעסק ונסחו יחד את חזון החברה, הגדרות תפקיד ברורות לכל אחד, אופציות לשם החברה, וכל דבר שאתם חשים שאתם יכולים להתווכח עליו במהלך חיי העסק. כל הדברים האלה יכללו בסוף בהסכם המייסדים שעורך הדין ינסח לכם, אבל חשוב להגיע אליו מוכנים כדי לחסוך זמן וכסף. אם אתם מרגישים שאתם צריכים הכוונה בקשר לכל הדברים האלה, כדאי להתייעץ עם יועץ עסקי.


תהליך רישום חברה

בניגוד לפתיחת עוסק מורשה, שהיא תהליך פשוט יחסית שאפשר לעשות בליווי רו"ח או אפילו לבד, פתיחת חברה היא נושא מורכב למדי. אלה שלבי רישום החברה:

1. הגדרת תפקידים - כשתגשו לרישום החברה תצטרכו לציין מי הוא בעל מניות (שרק מחזיק בבעלות על חלק מהחברה) ומי הוא דירקטור (שיכול לקבל החלטות ולחתום על מסמכים בשם החברה). לפני שתצאו לדרך, הגדירו מי הוא מי. שימו לב שחברה יכולה להיות עם כמה דירקטורים.

2. כתיבת הסכם מייסדים - הסכם מייסדים נכתב עוד לפני פתיחת חברה בע"מ והוא נועד להסדיר מראש את מערכת היחסים בין כל השותפים בחברה ובעלי המניות. הוא כולל מנגנוני פתרון בעיות, חלוקת אחריות וכל נושא שעלולה להיות לגביו מחלוקת במשך חיי החברה. כתיבת הסכם מייסדים היא לא חובה חוקית עבור רישום חברה, אבל מומלץ מאוד לכתוב אחד כדי להימנע מצרות ותביעות בהמשך הדרך.

3. בחירת שם לחברה - יש הרבה כללים שנוגעים לבחירת חברה. כדאי לבדוק שאתם לא משתמשים באף מילה בעייתית כמו שמפורט באתר משרד המשפטים. בנוסף, עוד לפני שניגשים לרישום חברה בדקו באתר רשם החברות שהשם לא תפוס כבר. אחרי שעשיתם את כל זה, הציעו שלושה שמות שונים, כדי שיהיה לכם גיבוי במקרה שהשם שהצעתם נדחה. 

4. כתיבת תקנון - בניגוד להסכם מייסדים, תקנון חברה הוא חובה חוקית אם רוצים לפתוח חברה בע"מ. התקנון כולל את מטרות החברה, שמות בעלי התפקידים בחברה, חלוקת הון המניות, ומה האחריות של בעלי המניות. ברישום חברה מקוון התקנון נוצר באופן אוטומטי ונשלח לכל השותפים לאישור.

5. הגשת הבקשה לרשם החברות - כאן מתחיל רישום החברה בפועל. ממלאים באתר רשם החברות את כל הפרטים לגבי החברה ומצרפים את כל המסמכים הרלוונטיים.

6. הקצאת מניות - כשרושמים חברה מייצגים את השליטה בה במניות. את המניות הרשומות (שנקראות הון מניות רשום) צריך לחלק בין כל בעלי החברה. החלוקה הזאת נקראת הון מניות מוקצה.

7. אישור התקנון וההצהרות ע"י כל השותפים בחברה - בסוף בקשת רישום החברה ישלחו הצהרות ותקנון לכל מחזיקי המניות והדירקטורים בחברה. הם יצטרכו לאשר את ההצהרות דרך האזור האישי באתר רשם החברות.

אחרי שתרשמו את החברה, תצטרכו לפתוח חשבון בנק, למנות רואה חשבון לחברה, ולפתוח תיק לחברה במס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ.

רישום חברה בע"מ ברשם החברות

מחיר רישום חברה

מחיר רישום חברה מתחלק לשניים: מחיר ליווי עו"ד, ועמלת רישום חברה.

מחיר ליווי עו"ד לפתיחת חברה נע בין 1,000-2,500 ש"ח, תלוי במורכבות התהליך. המחיר לא כולל ניסוח הסכם מייסדים.

מחיר אגרת פתיחת חברה נכון לשנת 2023 הוא 2,836 ₪, וברישום חברה דרך האינטרנט תקבלו הנחה של 500 ש"ח (זה יוצא 2,336 ₪, חסכנו לכם חישוב). בנוסף, בכל שנה תצטרכו לשלם אגרה בעלות 1614 ש"ח.

מחירי האגרות משתנים משנה לשנה, אבל נשארים פחות או יותר בטווחים האלו.

רישום חברה בליווי עורך דין

חברות מדורגות במידרג

אולי יפתיע אתכם לשמוע, אבל במידרג מדורגות גם חברות. כל מה שצריך לעשות כדי להופיע במידרג כחברה זה בסך הכל להחליט מי ייצג את החברה מול הגולשים באתר. מומלץ לבחור במי שבאמת יגיע לשטח או שעיקר התקשורת של הלקוחות תהיה מולו.


חברות טובות צומחות במידרג - כאן נרשמים


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.