מוקד מידרג: 1-700-707-233

הסכם שותפות


בחרתם לפתוח שותפות יחד ועכשיו אתם בשלב ירח הדבש, אז מה קשור עכשיו הסכם שותפות? אנחנו לא רוצים להשוות להסכם טרום נישואים, אבל יש דמיון. הסכם שותפות יכול למנוע חיכוכים וצרות במהלך חיי החברה, ולכן מומלץ מאוד לנסח אותו כבר בשלבים הראשונים בחיי השותפות. אז מה כוללים בהסכם שותפות, למה חשוב כל כך לכתוב אותו, והאם אפשר לנסח אותו לבד? בואו נתחיל

כתיבת הסכם מייסדים - צעד ראשון בהקמת חברה

הסכם שותפות - מי צריך את זה ולמה

שותפות עסקית, כמו כל תוכנית שכוללת יותר מאדם אחד, מצריכה תיאום ציפיות מראש. הסכם שותפות יעזור לכם להתכונן לכל תרחיש אפשרי במהלך חיי השותפות, ולדאוג למנגנונים של פתרון בעיות וסכסוכים עוד לפני שיוצאים לדרך. ככל שהסכם השותפות מפורט יותר ומתייחס לנושאים רבים יותר, כך הסיכוי שהשותפות העסקית תתנהל על מי מנוחות עולה. 


מה חשוב לכלול בהסכם שותפות

✍️ חזון וערכי השותפות - כתבו מה מטרת השותפות, מה הערכים שמובילים את העסק שלכם, ומהי הדרך הייחודית שבה אתם מתכננים לפעול. זה אולי נשמע באוויר, אבל חשוב לכלול את הנושאים האלה בהסכם השותפות כי הם יעזרו לכם לוודא שאתם והשותף שלכם מאמינים באותה הדרך ובאותה המטרה. 

✍️ חלוקת תפקידים  - חשוב לפרט בהסכם השותפות מה בדיוק האחריות של כל אחד מהשותפים, ומה הסמכות שלהם לקבל החלטות בנוגע לעסק.

✍️ מנגנוני פתרון חילוקי דעות - הסכם שותפות אמור להתכונן לכל תרחיש, ולכן חשוב להתייחס לעובדה שלא תמיד תסכימו זה עם זה. מנגנוני פתרון חילוקי הדעות כוללים לרוב בחירת מגשר מוסכם על כל הצדדים והצעות לפתרונות לתרחישים אפשריים. החלק הזה בהסכם יעזור לכם להימנע מדיונים יקרים וארוכים בבית המשפט.

✍️ פירוק העסק או היפרדות שותפים – שותפויות לא מחזיקות לנצח, וחשוב להתייחס למקרה שבו השותפים מעוניינים לפרק את השותפות או שאחד מהם מעוניין לעזוב את העסק.

ניסוח הסכם שותפות

 

✍️ נושאים משפטיים - הסכם אי תחרות, קניין רוחני, והסכם סודיות הם דברים שחשוב להקפיד עליהם כדי להגן על כל השותפים בהמשך הדרך, ולכן גם אותם כוללים כבר בשלב הסכם השותפות.

✍️ נהלים למילוי בעלי תפקידים או צירוף שותפים - מה קורה במקרה שרוצים לצרף שותף, למנות בעל תפקיד בכיר, או לשנות את הגדרות התפקיד של המנהלים הקיימים? לא, אתם לא תדברו על זה כשתגיעו לגשר, תדברו על זה כשאתם בבית במזגן עוד לפני שיצאתם לדרך.


ההבדל בין הסכם מייסדים להסכם שותפות

במהות, הסכם מייסדים לא שונה משמעותית מהסכם שותפות. ההבדל העיקרי בין ההסכמים הוא ההיקף - הסכם מייסדים יתייחס לתחומים רבים כמו דירקטוריון או מניות, ובהסכם שותפות הנושאים האלה לא רלוונטיים. בכל זאת, גם הסכם שותפים צריך להתייחס לכל הנושאים האחרים שיופיעו בהסכם מייסדים כמו חלוקת תפקידים ברורה, איך פותרים מחלוקות, ומה עושים במקרה שהשותפות מתפרקת.


כתיבת הסכם מייסדים

אם כל הנושא הזה נשמע לכם קצת מסובך, אתם צודקים - כתיבת הסכם שותפות היא נושא מורכב למדי, ומומלץ להיעזר בעו"ד מסחרי בניסוח ההסכם. כאן תוכלו לקרוא חוות דעת והמלצות על עורכי דין מסחריים עם עשרות דירוגים מלקוחות קודמים.


כבר הקמתם שותפות, ואתם רוצים להגדיל את קהל הלקוחות שלכם? כאן נרשמים למידרג


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.