מוקד מידרג: 1-700-707-233

חשבון וואטסאפ עסקי - מדריך למתקדמים


חשבון וואטסאפ עסקי יכול לשפר משמעותית את ניהול העסק שלכם ולייעל את התקשורת עם הלקוחות. כדאי לקרוא את המאמר עם וואטסאפ ביזנס פתוח וליישם את ההמלצות אחת אחת. במאמר הזה נפרט על כל הפונקציות שיגרמו לוואטסאפ לעבוד בשבילכם (לפחות במה שהוא יכול), ועד סוף הקריאה כבר תהפכו את חשבון הוואטסאפ העסקי שלכם למערכת משומנת של ניהול לקוחות. אם עדיין לא הורדתם וואטסאפ עסקי - כאן אפשר לקרוא איך עושים את זה


חשבון וואטסאפ עסקי - הודעות אוטומטיות

למה כדאי?

הודעת פתיחה שנשלחת ללקוחות חדשים שפונים אליכם בחשבון הוואטסאפ העסקי תוכל לעזור לכם לתת מענה ללקוחות או לקבל מהם מידע עוד לפני שאתם חוזרים אליהם עם הצעת מחיר. ההודעה יכולה גם למקד את הלקוחות בתחומים שבהם אתם נותנים שירות.

 

איך עושים את זה?

נכנסים לכלים עסקיים>הודעת פתיחה. מפעילים את שליחת הודעת פתיחה, ובוחרים מי יקבל את הודעת הפתיחה. מומלץ לבחור באפשרות של כל מי שלא שמור באנשי הקשר.

ערכו את הודעת הפתיחה לטקסט שייתן מידע ללקוחות. לא סתם "שלום הגעתם למשה הנגר, איך אפשר לעזור?". סיכוי סביר שהלקוחות כבר שלחו לכם איך הם רוצים שתעזרו להם כבר בהודעה הקודמת, הודעת הפתיחה צריכה להתחשב בזה.

אפשר לכתוב לדוגמה "שלום, הגעתם למשה הנגר. אני מומחה בבניית רהיטים ובתיקון וחידוש רהיטים חדשים. אם תרצו שאבנה לכם רהיט, אשמח שתתארו לי בכמה שיותר פירוט על איזה רהיט מדובר, מה המידות שלו, ולאיזה שימוש תרצו אותו. אם תרצו שאתקן רהיט, אשמח לקבל תמונות שלו כדי שאוכל לשלוח הצעת מחיר. בינתיים מוזמנים לקרוא עלי חוות דעת לא מסוננות באתר מידרג"

 

 


חשבון וואטסאפ עסקי - תגובות מהירות

למה כדאי?

בחשבון וואטסאפ עסקי סביר שיהיו כמה הודעות שתשלחו המון פעמים. חבל שתבזבזו זמן על להקליד אותן כל פעם מחדש. הודעות מהירות יאפשרו לכם לשלוח תשובה ללקוחת ביעילות ובמהירות.

 

איך עושים את זה?

אחד נכנסים לכלים עסקיים>תגובות מהירות ולוחצים על הוספת תגובה חדשה.

שתיים מקלידים את התגובה הנפוצה

תגובה מהירה בוואטסאפ עסקי - יצירה

שלוש אחרי שהקלדתם את התגובה, בוחרים לה קיצור בפורמט של לוכסן ומילה או ראשי תיבות.

ארבע לאחר מכן בצ'אט עצמו מתחילים להקליד הודעה עם לוכסן (שנראה ככה: /) ובוחרים אפשרות מבין ההתגובות המהירות שהגדרתם.

שליחת תגובה מהירה בוואטסאפ עסקי

כדאי לחשוב על המקרים הנפוצים ביותר בעסק ולהגדיר עבורם תגובה מהירה. תוכלו לשמור בוואטאפ העסקי עד 50 תגובות מהירות.


חשבון וואטסאפ עסקי - הודעת "העסק סגור כרגע"

למה כדאי?

חלק מניהול זמן נכון בעסק כולל הגדרת שעות עבודה ושעות מנוחה, וחשוב שתדעו להתרחק מהטלפון בשעות המנוחה. אבל העובדה שהעסק לא פתוח כרגע לא אומרת שללקוחות לא מגיע לקבל מענה ראשוני. הודעת "העסק סגור" תאפשר לכם לתת ללקוחות מידע גם כשאתם לא זמינים בוואטסאפ העסקי.

 

איך עושים את זה?

אחד נכנסים לכלים עסקיים>הודעת "העסק סגור כרגע".

שתיים לוחצים על ההודעה ועורכים אותה, ואז לוחצים על אישור.

שלוש בחרו מתי ההודעה תשלח, כדאי לבחור באופציה של "מחוץ לשעות הפעילות" שזמינה אם הגדרתם שעות פעילות בכרטיס העסק.

בהודעת העסק סגור כדאי להכניס את כל המידע ששמתם בהודעה הפותחת, עזרו ללקוחות לקדם את השירות שהם רוצים לקבל.

הודעה אוטומטית בוואטסאפ עסקי

חשבון וואטסאפ עסקי - תוויות

למה כדאי?

תוויות מאפשרות לכם לסדר את הלקוחות. אתם יכולים ליצור עד 20 תוויות שונות, וכדאי להקפיד למיין לקוחות לפי המצב שלהם: לקוח חדש, אחרי הצעת מחיר, קיבלו הצעת מחיר, צריך להגיע אליהם לעבודה, צריך לגבות מהם תשלום, העבודה בוצעה והכל טוב. תוכלו לסמן גם הודעות מסוימות בתווית, למשל פידבקים מלקוחות.

 

איך עושים את זה?

כדי להצמיד תווית לצ'אט לוחצים עליו לחיצה ארוכה מתוך המסך הראשי, לוחצים על הסמליל שנראה ככה תווית וואטסאפ עסקי  ובוחרים בתווית הנכונה או מוסיפים תווית רצויה. כדי להוסיף תווית להודעה ספציפית לוחצים עליה לחיצה ארוכה, בוחרים באפשרויות נוספות, ואז בוחרים בהצמדת תווית להודעה.

כל התוויות מאורגנות תחת "כלי העסק". אם הצמדתם תווית לכל מי שפנה אליכם תוכלו ללכת לשם ולמצוא את כל הלקוחות שמחכים לתשובה מכם, או שאתם מחכים לתשובה מהם.

תוויות בוואטסאפ ביזנס

חשבון וואטסאפ עסקי - רשימת תפוצה

למה כדאי?

רשימת תפוצה בחשבון וואטסאפ עסקי רלוונטית לכם בעיקר אם אתם שומרים על קשר קבוע עם לקוחות או עובדים עם נפח גבוה יחסית של לקוחות. כך תוכלו לשלוח הודעה מרוכזת לכל הלקוחות מסוג מסויים - תוכלו למשל לשלוח הודעה בסוף שבוע לכל הלקוחות שקיבלו מכם שירות, להודות להם על שבחרו בכם ולהזכיר להם שאתם זמינים בכל מקרה של תקלה או שאלה. בנוסף, תוכלו להשתמש ברשימת התפוצה בוואטסאפ ביזנס כדי לשלוח הודעה על מבצע לקראת החגים ללקוחות קודמים או כל הודעה שרלוונטית למספר רב של לקוחות. כמובן שחשוב לא להגזים, ולשלוח כמה שפחות הודעות תפוצה.

 

איך עושים את זה?

מומלץ להשתמש בתוויות על מנת לשלוח הודעת לרשימת תפוצה. נכנסים לאפשרויות נוספות>תוויות ובוחרים את התווית אליה רוצים לשלוח הודעה. אחרי שבחרתם את התווית, בחרו בשליחת הודעה ללקוחות ונסחו את ההודעה.

שליחת רשימת תפוצה לפי תווית בוואטסאפ עסקי

למרות שההודעה נשלחת ברשימת תפוצה, מי שמקבל אותה רואה הודעה אישית, ולכן חשוב לנסח את ההודעה בלשון יחיד. אם ברשימת התפוצה חברים גברים ונשים, שימו לב שההודעה לא מנוסחת בלשון זכר או נקבה באופן מובהק.


קטלוגים וקולקציות בוואטסאפ עסקי

למה כדאי?

קטלוגים מאפשרים לכם להציג בוואטסאפ העסקי עבודות קודמות שעשיתם. זה רלוונטי במיוחד אם יש משמעות לאיך העבודה שלכם נראית, זה מתאים למעצבים גרפיים ובין או קבלני אלומיניום למשל, או לעסקים שמוכרים מוצרים פיזיים. קולקציה היא דרך לאגד כמה קטלוגים, למקרה שהעליתם הרבה תמונות ואתם רוצים לאגד אותן לפי נושאים באופן מסודר יותר.

 

איך עושים את זה?

קטלוג: נכנסים להגדרות>כלים עסקיים>קטלוג. לוחצים על "הוספת מוצר חדש" ובוחרים תמונות. אפשר להכניס עד 10 תמונות עבור כל מוצר. חשוב לכתוב תיאור מוצר ומחיר, כך שלקוחות שפונים אליכם בוואטסאפ העסקי ידעו לקראת מה הם הולכים. 

קולקציה: כדי ליצור קולקציה בוואטסאפ ביזנס חשוב קודם כל להעלות את כל המוצרים לקטלוג. אחר כך נכנסים לכלים עסקיים>קטלוג, באפשרויות הנוספות בוחרים בקולקציות>הוספת קולקציה חדשה ואז בוחרים את התמונות שתרצו להוסיף לקולקציה, ונותנים לה כותרת מתאימה.

לב שימו לב - קולקציות וקטלוגים לא מתפרסמים מיידית, אלא עוברים קודם כל לאישור של וואטסאפ ביזנס.

בנוסף לעצם ההופעה של הקטלוגים בפרופיל שלכם בוואטסאפ ביזנס, תוכלו לשלוח ללקוחות קישור למוצרים ספציפיים, כך שבמקרה של מוצר פיזי הם יוכלו לקנות אותם בקלות ובמקרה של שירות הם יוכלו לראות דוגמאות לשירות שהם מעוניינים בו.

הוספת קטלוג לוואטסאפ עסקי

קישור וואטסאפ ביזנס לפייסבוק ואינסטגרם עסקיים

וואטסאפ היא חלק מתאגיד "מטא", שהוא גם הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם בין השאר. זה חשוב לכם כעסקים, כי מעבר לשווי מניות ודברים כאלה, אתרים בבעלות משותפת מעודדים אינטגרציות בין וואטסאפ ביזנס לדף הפייסבוק שלכם וחשבון האינסטגרם של העסק.

למה כדאי?

חיבור של וואטסאפ ביזנס לחשבונות שלכם ברשתות החברתיות מאפשר ללקוחות ליצור אתכם קשר בקלות ובמהירות. עוד יתרון של חיבור וואטסאפ עסקי לרשתות החברתיות הוא שאחר כך תוכלו ליצור קמפיין פייסבוק שמטרתו לקבל כמה שיותר הודעות וואטאפ.

 

איך עושים את זה?

יש שתי דרכים לחבר את הוואטסאפ העסקי לפייסבוק ולאינסטגרם. דרך הוואטסאפ העסקי עצמו, או דרך החשבונות ברשתות החברתיות. הנה הסבר על שתי השיטות:

חיבור וואטסאפ עסקי לחשבונות פייסבוק ואינסטגרם דרך הוואטסאפ עצמו 

אחד היכנסו לכלים עסקיים>פייסבוק ואינסטגרם.

שתיים  התחברו לחשבון הפייסבוק או האינסטגרם.

שלוש  אשרו את פרטי החשבון ולחצו על הוספה/התחבר לוואטסאפ (תלוי ברשת), ואז חזרו לחשבון הוואטסאפ.

חיבור וואטסאפ ביזנס לחשבונות פייסבוק ואינסטגרם

 

חיבור וואסטאפ עסקי לדף פייסבוק

אם אין לכם עדיין דף פייסבוק עסקי, כאן תוכלו לקרוא על איך מקימים אחד. אם כבר יש לכם: 

אחד היכנסו להגדרות הדף וחפשו בתפריט הצדדי את WhatsApp.

שתיים הזינו את המספר שלכם, לחצו על המשך, הזינו את קוד האימות שקיבלתם בהודעה, וזהו, הדף שלכם מחובר לוואטסאפ העסקי.

קישור חשבון וואטסאפ עסקי לפייסבוק

 

חיבור וואטסאפ עסקי לחשבון אינסטגרם

גם כאן, הגדירו קודם כל את האינסטגרם כפרופיל עסקי ולא פרטי.

אחד לאחר מכן היכנסו לעריכת פרופיל>אפשרויות קשר>מספר טלפון של וואטסאפ ביזנס.

שתיים הזינו את מספר הוואטסאפ העסקי, קבלו קוד אימות והזינו אותו, וזהו, פרופיל האינסטגרם שלכם מחובר לוואטסאפ העסקי.


חשבון וואטסאפ עסקי - שיתוף קישור

למה כדאי?

אם תרצו להפנות לקוחות ליצירת קשר מהירה אתכם, תוכלו ליצור בוואטסאפ העסקי קישור קצר שמפנה ישירות לצ'אט אתכם. אפשר להטמיע את הקישור בהודעת וואטסאפ ולהפיץ אותה בקבוצות רלוונטיות או לבקש מחברים או לקוחות קודמים שישלחו אותה למי שהיא רלוונטית לו. 

 

איך עושים את זה?

אחד הכנסו לכלים עסקיים

שתיים הקישו על 3 הנקודות שמשמאל למעלה (בתפריט הצד) ובחרו קישור קצר

שלוש העתיקו את הקישור

אפשר להוסיף טקסט קצר שהלקוחות יוכלו לשלוח לכם כהודעה ראשונה. צריך להפעיל את האפשרות ולערוך את ההודעה לטקסט שרלוונטי לכם. 

הנה דוגמה להודעה עם טקסט מוכן מראש שנשלחת ישירות לחשבון וואטסאפ עסקי

קישור קצר בוואטסאפ עסקי

אלופים בתקשורת עם לקוחות? במידרג תוכלו לצמוח. כאן נרשמים


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.