חשבון וואטסאפ עסקי יכול לשפר משמעותית את ניהול העסק שלכם ולייעל את התקשורת עם הלקוחות. כדאי לקרוא את המאמר עם וואטסאפ ביזנס פתוח וליישם את ההמלצות אחת אחת. במאמר הזה נפרט על כל הפונקציות שיגרמו לוואטסאפ לעבוד בשבילכם (לפחות במה שהוא יכול), ועד סוף הקריאה כבר תהפכו את חשבון הוואטסאפ העסקי שלכם למערכת משומנת של ניהול לקוחות. אם עדיין לא הורדתם וואטסאפ עסקי - כאן אפשר לקרוא איך עושים את זה.
הודעת פתיחה שנשלחת ללקוחות חדשים שפונים אליכם בחשבון הוואטסאפ העסקי תוכל לעזור לכם לתת מענה ללקוחות או לקבל מהם מידע עוד לפני שאתם חוזרים אליהם עם הצעת מחיר. ההודעה יכולה גם למקד את הלקוחות בתחומים שבהם אתם נותנים שירות.
נכנסים לכלים עסקיים>הודעת פתיחה. מפעילים את שליחת הודעת פתיחה, ובוחרים מי יקבל את הודעת הפתיחה. מומלץ לבחור באפשרות של כל מי שלא שמור באנשי הקשר.
ערכו את הודעת הפתיחה לטקסט שייתן מידע ללקוחות. לא סתם "שלום הגעתם למשה הנגר, איך אפשר לעזור?". סיכוי סביר שהלקוחות כבר שלחו לכם איך הם רוצים שתעזרו להם כבר בהודעה הקודמת, הודעת הפתיחה צריכה להתחשב בזה.
אפשר לכתוב לדוגמה "שלום, הגעתם למשה הנגר. אני מומחה בבניית רהיטים ובתיקון וחידוש רהיטים חדשים. אם תרצו שאבנה לכם רהיט, אשמח שתתארו לי בכמה שיותר פירוט על איזה רהיט מדובר, מה המידות שלו, ולאיזה שימוש תרצו אותו. אם תרצו שאתקן רהיט, אשמח לקבל תמונות שלו כדי שאוכל לשלוח הצעת מחיר. בינתיים מוזמנים לקרוא עלי חוות דעת לא מסוננות באתר מידרג"
בחשבון וואטסאפ עסקי סביר שיהיו כמה הודעות שתשלחו המון פעמים. חבל שתבזבזו זמן על להקליד אותן כל פעם מחדש. הודעות מהירות יאפשרו לכם לשלוח תשובה ללקוחת ביעילות ובמהירות.
נכנסים לכלים עסקיים>תגובות מהירות ולוחצים על הוספת תגובה חדשה.
מקלידים את התגובה הנפוצה
אחרי שהקלדתם את התגובה, בוחרים לה קיצור בפורמט של לוכסן ומילה או ראשי תיבות.
לאחר מכן בצ'אט עצמו מתחילים להקליד הודעה עם לוכסן (שנראה ככה: /) ובוחרים אפשרות מבין ההתגובות המהירות שהגדרתם.
כדאי לחשוב על המקרים הנפוצים ביותר בעסק ולהגדיר עבורם תגובה מהירה. תוכלו לשמור בוואטאפ העסקי עד 50 תגובות מהירות.
חלק מניהול זמן נכון בעסק כולל הגדרת שעות עבודה ושעות מנוחה, וחשוב שתדעו להתרחק מהטלפון בשעות המנוחה. אבל העובדה שהעסק לא פתוח כרגע לא אומרת שללקוחות לא מגיע לקבל מענה ראשוני. הודעת "העסק סגור" תאפשר לכם לתת ללקוחות מידע גם כשאתם לא זמינים בוואטסאפ העסקי.
נכנסים לכלים עסקיים>הודעת "העסק סגור כרגע".
לוחצים על ההודעה ועורכים אותה, ואז לוחצים על אישור.
בחרו מתי ההודעה תשלח, כדאי לבחור באופציה של "מחוץ לשעות הפעילות" שזמינה אם הגדרתם שעות פעילות בכרטיס העסק.
בהודעת העסק סגור כדאי להכניס את כל המידע ששמתם בהודעה הפותחת, עזרו ללקוחות לקדם את השירות שהם רוצים לקבל.
תוויות מאפשרות לכם לסדר את הלקוחות. אתם יכולים ליצור עד 20 תוויות שונות, וכדאי להקפיד למיין לקוחות לפי המצב שלהם: לקוח חדש, אחרי הצעת מחיר, קיבלו הצעת מחיר, צריך להגיע אליהם לעבודה, צריך לגבות מהם תשלום, העבודה בוצעה והכל טוב. תוכלו לסמן גם הודעות מסוימות בתווית, למשל פידבקים מלקוחות.
כדי להצמיד תווית לצ'אט לוחצים עליו לחיצה ארוכה מתוך המסך הראשי, לוחצים על הסמליל שנראה ככה ובוחרים בתווית הנכונה או מוסיפים תווית רצויה. כדי להוסיף תווית להודעה ספציפית לוחצים עליה לחיצה ארוכה, בוחרים באפשרויות נוספות, ואז בוחרים בהצמדת תווית להודעה.
כל התוויות מאורגנות תחת "כלי העסק". אם הצמדתם תווית לכל מי שפנה אליכם תוכלו ללכת לשם ולמצוא את כל הלקוחות שמחכים לתשובה מכם, או שאתם מחכים לתשובה מהם.
רשימת תפוצה בחשבון וואטסאפ עסקי רלוונטית לכם בעיקר אם אתם שומרים על קשר קבוע עם לקוחות או עובדים עם נפח גבוה יחסית של לקוחות. כך תוכלו לשלוח הודעה מרוכזת לכל הלקוחות מסוג מסויים - תוכלו למשל לשלוח הודעה בסוף שבוע לכל הלקוחות שקיבלו מכם שירות, להודות להם על שבחרו בכם ולהזכיר להם שאתם זמינים בכל מקרה של תקלה או שאלה. בנוסף, תוכלו להשתמש ברשימת התפוצה בוואטסאפ ביזנס כדי לשלוח הודעה על מבצע לקראת החגים ללקוחות קודמים או כל הודעה שרלוונטית למספר רב של לקוחות. כמובן שחשוב לא להגזים, ולשלוח כמה שפחות הודעות תפוצה.
מומלץ להשתמש בתוויות על מנת לשלוח הודעת לרשימת תפוצה. נכנסים לאפשרויות נוספות>תוויות ובוחרים את התווית אליה רוצים לשלוח הודעה. אחרי שבחרתם את התווית, בחרו בשליחת הודעה ללקוחות ונסחו את ההודעה.
למרות שההודעה נשלחת ברשימת תפוצה, מי שמקבל אותה רואה הודעה אישית, ולכן חשוב לנסח את ההודעה בלשון יחיד. אם ברשימת התפוצה חברים גברים ונשים, שימו לב שההודעה לא מנוסחת בלשון זכר או נקבה באופן מובהק.
קטלוגים מאפשרים לכם להציג בוואטסאפ העסקי עבודות קודמות שעשיתם. זה רלוונטי במיוחד אם יש משמעות לאיך העבודה שלכם נראית, זה מתאים למעצבים גרפיים ובין או קבלני אלומיניום למשל, או לעסקים שמוכרים מוצרים פיזיים. קולקציה היא דרך לאגד כמה קטלוגים, למקרה שהעליתם הרבה תמונות ואתם רוצים לאגד אותן לפי נושאים באופן מסודר יותר.
קטלוג: נכנסים להגדרות>כלים עסקיים>קטלוג. לוחצים על "הוספת מוצר חדש" ובוחרים תמונות. אפשר להכניס עד 10 תמונות עבור כל מוצר. חשוב לכתוב תיאור מוצר ומחיר, כך שלקוחות שפונים אליכם בוואטסאפ העסקי ידעו לקראת מה הם הולכים.
קולקציה: כדי ליצור קולקציה בוואטסאפ ביזנס חשוב קודם כל להעלות את כל המוצרים לקטלוג. אחר כך נכנסים לכלים עסקיים>קטלוג, באפשרויות הנוספות בוחרים בקולקציות>הוספת קולקציה חדשה ואז בוחרים את התמונות שתרצו להוסיף לקולקציה, ונותנים לה כותרת מתאימה.
שימו לב - קולקציות וקטלוגים לא מתפרסמים מיידית, אלא עוברים קודם כל לאישור של וואטסאפ ביזנס.
בנוסף לעצם ההופעה של הקטלוגים בפרופיל שלכם בוואטסאפ ביזנס, תוכלו לשלוח ללקוחות קישור למוצרים ספציפיים, כך שבמקרה של מוצר פיזי הם יוכלו לקנות אותם בקלות ובמקרה של שירות הם יוכלו לראות דוגמאות לשירות שהם מעוניינים בו.
וואטסאפ היא חלק מתאגיד "מטא", שהוא גם הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם בין השאר. זה חשוב לכם כעסקים, כי מעבר לשווי מניות ודברים כאלה, אתרים בבעלות משותפת מעודדים אינטגרציות בין וואטסאפ ביזנס לדף הפייסבוק שלכם וחשבון האינסטגרם של העסק.
חיבור של וואטסאפ ביזנס לחשבונות שלכם ברשתות החברתיות מאפשר ללקוחות ליצור אתכם קשר בקלות ובמהירות. עוד יתרון של חיבור וואטסאפ עסקי לרשתות החברתיות הוא שאחר כך תוכלו ליצור קמפיין פייסבוק שמטרתו לקבל כמה שיותר הודעות וואטאפ.
יש שתי דרכים לחבר את הוואטסאפ העסקי לפייסבוק ולאינסטגרם. דרך הוואטסאפ העסקי עצמו, או דרך החשבונות ברשתות החברתיות. הנה הסבר על שתי השיטות:
חיבור וואטסאפ עסקי לחשבונות פייסבוק ואינסטגרם דרך הוואטסאפ עצמו
היכנסו לכלים עסקיים>פייסבוק ואינסטגרם.
התחברו לחשבון הפייסבוק או האינסטגרם.
אשרו את פרטי החשבון ולחצו על הוספה/התחבר לוואטסאפ (תלוי ברשת), ואז חזרו לחשבון הוואטסאפ.
חיבור וואסטאפ עסקי לדף פייסבוק
אם אין לכם עדיין דף פייסבוק עסקי, כאן תוכלו לקרוא על איך מקימים אחד. אם כבר יש לכם:
היכנסו להגדרות הדף וחפשו בתפריט הצדדי את WhatsApp.
הזינו את המספר שלכם, לחצו על המשך, הזינו את קוד האימות שקיבלתם בהודעה, וזהו, הדף שלכם מחובר לוואטסאפ העסקי.
חיבור וואטסאפ עסקי לחשבון אינסטגרם
גם כאן, הגדירו קודם כל את האינסטגרם כפרופיל עסקי ולא פרטי.
לאחר מכן היכנסו לעריכת פרופיל>אפשרויות קשר>מספר טלפון של וואטסאפ ביזנס.
הזינו את מספר הוואטסאפ העסקי, קבלו קוד אימות והזינו אותו, וזהו, פרופיל האינסטגרם שלכם מחובר לוואטסאפ העסקי.
אם תרצו להפנות לקוחות ליצירת קשר מהירה אתכם, תוכלו ליצור בוואטסאפ העסקי קישור קצר שמפנה ישירות לצ'אט אתכם. אפשר להטמיע את הקישור בהודעת וואטסאפ ולהפיץ אותה בקבוצות רלוונטיות או לבקש מחברים או לקוחות קודמים שישלחו אותה למי שהיא רלוונטית לו.
הכנסו לכלים עסקיים
הקישו על 3 הנקודות שמשמאל למעלה (בתפריט הצד) ובחרו קישור קצר
העתיקו את הקישור
אפשר להוסיף טקסט קצר שהלקוחות יוכלו לשלוח לכם כהודעה ראשונה. צריך להפעיל את האפשרות ולערוך את ההודעה לטקסט שרלוונטי לכם.
הנה דוגמה להודעה עם טקסט מוכן מראש שנשלחת ישירות לחשבון וואטסאפ עסקי
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.